söndag 8 maj 2011

döda möss:-s

sitter i soffan, nyss ätit lite kvällsfika efter en lång & välbehövlig dusch.
idag har jag fått sovmorgon rejält, vaknade kvart i 11 *oupss* men skönt å välbehövligt må jag säga.

åt lite frukost å sen kom alexander å Ullis förbi en sväng. surrade lite & så var dom lite nyfikna på "bygget" här hemma.

robert fortsatte sen inne i blivande köket å jag & loke gick till lekparken en stund, som vi för övrigt krattade & gjorde fin igår:-)

hoppas det får vara så nu ett tag, men nästa år så blir det nog en gemensam städdag bland grannhusen här:-)

ja ja, sen kom pernilla, lars, richard, pappa & kicki förbi på kaffe också.
full stuga, men tur att vädret var helt underbart bra idag så vi kunde sitta ute allesammans:-D

& idag grillade vi & det smakade super:-)
duschade & nattade loke medans R fortsatte inne i rummet och jag sen tog en garagestädning. *ihhh* hittade 2 döda möss & fyyy faaan.

tycker de luktat lite underligt där inne ett tag, ja inte konstigt det inte.
den ena hade ju börjat mögla. har ju legat där sen i vinter.
la ju ut råttgift då, så där fick dom. men nu är det rent, fint & städat där i alla fall:-)men känner att jag läre ta en rejäl städning i källaren också, utifall:-s

imorgon är det måndag & vardag igen:-( så jäkla tråkigt!
robert sticker till el stockholmo & jag ska jobba 9-16.
loke ska imorgon få vara med sin farmor, då dagis har planeringsdag imorgon.
så det blir roligt för honom:-)

nä nu ska jag ta å blåsa håret & borsta tänderna.

go natt!

Inga kommentarer: