tisdag 21 juni 2011

det blir långt

mellan gångerna.....

men men, inte mkt att göra. dagarna & kvällarna går så fort.
& vi har väl upp över öronen med saker att stå i....+ jobb på det, så det är väl mest därför.

men idag har jag vart ledig i alla fall & har vart & firat pernilla (igen) på hennes 40 årsdag:-) (hon hade förövrigt en super duper rolig & härlig 40 årsfest i lördags, som vi fick vara med å dela med henne. men självklart ville man vara med å dela hennes dag idag också) & inhandlat en present till mamma som fyller år imorgon.

& så har vi vart på lokes dagis sommarfest idag också, alla barn var så duktiga & gulliga. avslutade med lite fika & surr med några andra föräldrar & fröknarna med såklart:-)

sen var det bara hem till å få i loke välling/kvällsfika & mysa lite till Bompa.

loke tvärslocknade som det flesta andra kvällar vid 19 tiden å sen gick jag ut & donade lite i trädgården & planterade dom nyinköpta rosorna till min nya rabatt jag fixat:-)(hoppas dem ska trivas där, ser fram emot när dem blommar)

sen har det mest blivit soffhäng resten av kvällen & nu ska jag snart krypa ner.
Imorgon nalkas det jobb 9-16 å dagis för loke, sen så hoppas jag robert kommer hem i skaplig tid från sthlm imorgon, å så ska vi iväg direkt till mamma & fira henne på födelsedagen:-)mmmm, ska bli så gott med smörgåstårta.

jobbar sen även torsdag å även på fredag å lördag.
kommer vara helst slut:-( är väl det redan då jag åkt på någon envis jäkla skallebank med tryck för huvudet & illamående till å från. antar det är något i luften....skulle behöva åska eller nått.

hoppas det ger med sej!

i köket går det sakta med säkert framåt.....ser ingen ende på det hela längre:-S
men nu ligger golvspånsskivorna till golvvärmen på plats i alla fall.
så på torsdag ska robert regla ner tak å dra el. Sen får vi se vad vi mer hinner med i helgen.

& förhoppningsvis så kommer vitvarorna denna vecka också, dom är då skickade från www.tretti.se & www.gransbygdenskopcentrum.se. blir LG mikro, induktionshäll & ugn & elektrolux kyl/frys. så det blir toppen det. har även beställt det viktigaste fönstret som jag hoppas dyker upp snart det med.

men som sagt, det kommer bli super duper bra när det är klart!!!

nä nu ska jag ta & krypa ner.
natti/J

3 kommentarer:

Anna på tretti.se sa...

Hej Johanna!

Jag heter Anna och jobbar på tretti.se bland annat med omvärldsbevakning. Då sitter jag och kollar runt ifall någon har nämnt oss någonstans och nu hittade jag din trevliga blogg :)

Tycker att det är jättespännande att ni gör om köket! Det är hur kul som helst, önskar att jag själv hade möjlighet till det =/

Jag ville bara droppa förbi och säga hej samt att jag hoppas att allt går bra med leveransen!

Om det dyker upp några oklarheter så mejla mig :)

Ha en fantastisk sommar och lycka till med byggandet!

Med vänlig hälsning
Anna på tretti.se

Johanna sa...

men hej Anna på Tretti.se. vad roligt:-) ja det är verkligen roligt & spännande med renoveringen, även om den ibland känns lååångt borta. men det kommer bli så himla bra när det blir klart:-)

det kommer säkert gå jättebra, ser fram emot vår nya Ugn & induktionshäll från LG + kastrullsettet. vilket kanonpris det var på det:-)

skicka gärna din mailadress. kommer uppdatera med mer info + bilder på/om vitvarorna & rustning framöver:-)

Tack så jätte mkt, vad snällt av dej & detsamma till dig:-D

mvh//johanna

Anna på tretti.se sa...

Hej igen,

Jag tycker att det är jättekul att läsa om kunder som gör om i sina hem!

Och det är extra kul när det går bra också ;)

Som sagt hör av er till anna.mollberg@tretti.se om ni vill fråga något.

Mvh
Anna