söndag 26 juni 2011

midsommar helgen

söndag å midsommar helgen går mot sitt slut.
Midsommarafton tillbringade jag på jobbet 9-15, Loke fick åka till stenö med mormor på firande under dagen:-) efter jobbet for jag, robert, loke & mamma ut för att äta. det blev stenö, då det var stängt överallt annars. men jättegod mat, fast enkel. men det bästa vi kunde komma på. tog sen en promenad på bryggan & tittade på båtarna & stranden å så blev det lite lek i lekparken med loke innan vi for hem.

nattade loke & sen spelade vi spel & kort med mamma.
vid 24 blev det kväller.

en lugn & skön midsommarafton



^^^jag & loke på stenö^¨

igår fick jag sovmorgon & sen var jag & loke ute & pysslade i trädgården. planterade ner dem sista rosorna, tagettes(stavas?) byggde ihop mitt efterlängtade planteringsbord å en stege till lokes studsmatta.

& igår natt jobbade jag igen. kört en heltidsvecka denna vecka å det känns:-S Men nu är det bara 3 pass kvar å sen är det SEMESTER i 4 veckor, + att jag tar 3 veckor i augusti/september. så himla underbart:-D

Robert har mest donat här hemma i helgen, dragit elen i blivande köket & en massa rör till vattnet å värmen.

kan ev. börja sätta upp taket nu idag, hoppas....:-)

hade velat lagt in golv snart ju, men det blir det med. semestern kommer garanterat läggas på köksrenovering till 110%

det tråkiga är,(fast väl värt för robert) att han åker ner till gbg nästa helg för att kika på Metallica & blir borta lör-mån. så det blir väl något ryck på fredagen i alla fall. men annars står det still då. men det blir roligt för honom att komma iväg lite å hoppas han kan lägga renoveringen åt sidan å slappna av:-)

jag blir helt solo då, så jag ska bara vara, kika på film, dricka lite vin å bygga köksstommar:-)någon som vill göra mig sällskap? hoppas på glassigt väder så man kan få lite färg å kanske åka & bada:-)

ja det är sånt som märks.

Nu är jag i alla fall ledig tills på onsdagnatt, så himla skönt.
& imorgon så kommer ugnen & hällen äntligen.hoppas även att kyl/frys & micro kommer denna vecka.

på onsdag f.m ska jag äntligen göra om naglarna, äntligen*
ska även försöka hinna med en kaffe med Moa (MÅSTE!!)

men nu ska jag äta sen lunch å sen hjälpa robert.
tjingeling*

3 kommentarer:

moa sa...

haha lät som jag var ett måste som typ städning ;)

Johanna sa...

ja men du är ett dagligt måte för mig ju:-)fast på ett bra sätt;-)

Helena sa...

Till Perra blev det en weekend på klockargården med massa vin och god mat! Fast det vet han inte om än:):) Kommer bli skönt att komma iväg och bara vara!!