måndag 10 december 2012

tillbaka

nu var det länge sen jag fyllde bloggen med nya rader, tar väl tag i det igen då kanske;-) ska försöka i alla fall. man känner så olika från dag till dag. men får jag till 1-2 inlägg på en vecka så är väl det bra i alla fall:-)? tror inte så många är in här & läser här heller & ni som gör det får väl se fram emot lite nytt att läsa då & då i alla fall:-) för stunden ligger jag sjuk - JA, IGEN!?:-( & hemma från jobbet denna vecka. vad är det nu, 5:e gången på denna höst/vinter. helt slut för stunden - världens hosta, täppt & snorig, ont i halsen & förkylningsastma orkar knappt stå på benen emellanåt. & blir andfådd för minsta lilla.....:-( bättre blir det inte av att man sedan maj känt sej som en "påse skit" trött jämt & ständigt, fumlig/flummig, nedstämd, yr, hjärtklappning som bara blir värre & värre, ont i kroppen från och till, extremt dåligt tålamod, koncentration, humör & allmänt utmattad. NU har jag fått reda på att det B12 brist jag "lider" av. gick äntligen till doktorn för 1 månad sen, så skönt att få reda på vad det är. så man i alla fall kan behandla & få hjälp. var iväg & tog nya prover i fredags & fick då också träffa kuratorn första gången, vilket var skönt. ska ringa HC idag & få ny tid hos doktorn & ett sjukintyg framöver. orkar man knappt ta hand om sina vardagliga saker här hemma & sig själv hur ska man då orka ta hand om någon annan!? nä nu blir jag hemma tills jag får hjälp & medicin. får en vändning på det hela. hoppas detta får en vändning snart:-) nu ska jag bädda ner mig & försöka vila i massor. helt slut efter dagislämning & suttit uppe en stund. önskar alla en fin dag*

2 kommentarer:

Marielle sa...

Men Johanna jag hoppas för din skull att du får känna på bättring så fort som möjligt. Hur stor är risken att få B12 brist? Krya på kram till dig<3

Johanna sa...

ja bara jag får medicin & behandling ska det ju vända hoppas jag.

hur stor risken är vet jag inte, men min doktor tror jag fått det pga inflammation i magsäcken & att det blir en gastro undersökning härnäst.

& är det så så blir det livslång behandling med tabletter.

tack<3
kram