måndag 16 maj 2011

personal möte.

sitter & fillurar runt lite på nätet.
huttrar & fryser. Burr* vad kallt det blev bara sådär.
& så himla tjatigt.

vill ha vår/sommar & värme.
men det kommer.

Måndag & vardag igen. robert är tillbaka i sthlm:-( & jag har vart ledig sen i fredags & är ledig tills på onsdag kväll:-)

kör sen 2 nattpass & har ledig helg sen igen:-)

Så i helgen har vi passat på att haft barnvakt åt loke, han fick sova ho mormor & vi har hunnit lagt klart golvspånskivor i blivande köket, så nu ska jag se till å börja packa ner köksartiklar/porslin & allt där till i kartonger. röljja ut ordentligt så vi snart kan börja riva ut i köket & ner med väggen emellan.

snart såååå:-D

hann även med att städa i källaren, röjjt upp & städat ordentligt!
väl behövligt verkligen. 2 rum återstår, sen får det duga för denna gång.

hann även med att börja bygga på altantrappen, äntligen. 1 steg är klart & i helgen när mitt <3 är hemma igen så fortsätter bygget. törs inte ge mig på den själv. så mkt vinklar & sånt. känns tryggare å ha min egna lilla "byggprojektledare" med mig:-) men känner mig stolt å duktig som fixat med det mesta själv på den:-)

dock inget bygge jag väljer att göra om. krångligt är det!
men resultatet kommer bli great!

avslutade helgen med att hämta loke hos mamma & åka till pappa m. familj + svärfar på middag. & planera Islandsresan som kommer ske v. 30. längtar som en tok:-D
skulle ha bokat idag, men alldeles för trött i skallen för det.

Idag öste i alla fall regnet ner & jag ägnade f.m/dagen åt en kaffe med Sandra & lite städning här hemma.

hämtade hem loke från dagis & sen kom mamma hit å var med loke, medans jag var på Personalmöte:-)

Kom bara hem å då var det "en unge i minuten" gillar det programmet starkt!

Nu ska jag snart gå ut med voffarna på en kvällsnix & sen blir det kväller för min del. hoppas på lite mer sömn inatt, då jag knappt sov alls natten som va. Antagligen fullmånen som ställer till det.

//jP

2 kommentarer:

Helena sa...

Spännande med nytt kök!!!

Johanna sa...

ja det ska bli så skönt med ett modernt, stort, ljust & öppet kök. slippa 50-60 talsköket. allt tar ju sin tid, allra helst när man har en karl som jobbar borta, men ändå vill göra allt själv. men det blir toppen när det väl är klart:-D