söndag 3 juni 2012

minus:-)

jaha, då har ännu en helg passerat.
usch vad fort det går & vilket tråkigt väder juni till en början bjuder på:-(

helgen har bestått av trevligheter, då jag & robert var på kryssning (24 H) med pappa, kicki & c:o.
hade super skoj & mysigt. tråkigt med allt regn bara, då man hade sett fram emot lite sol på soldäck.

men men, man kan inte få allt!
god mat, god dryck, trevligt sällskap, dans på discot i flera timmar in på morgontimmarna & shopping bjöds det i alla fall på,

loke har vart hos sin farmor & göran hela helgen & haft det toppen. men var härligt att få hämta hem honom idag - efterlängtad till 1000:-D

igår efter kryssningen var vi bara hemma & slöade till film på 5:an & jag somnade på soffan av utmattning.
& idag fick jag glädjande besked. - 2,3 kg på vågen på 21 dagar. mäkta imponerad & nöjd med mig själv:-D

så alltså funkar shape up om man följer det! grymt måste jag säga.

har ju även minskat i midjemått & det är väl det man är mest intresserad av men bara ett + med minus på vågen:-) så nu är det bara till å köra på. 2,7 kg kvar till mål!!!

så med lite träning, koll på kalori intaget & 1-2 fuskdagar i veckan så mår då min kropp i alla fall bra av detta. & man minskar i normal takt precis som man ska!!!

men nu ska jag då göra kväller. imorgon väntar en dag med Fia & jessica.
blir ev. en sväng till busis i bollnäs.

& sen på kvällen blir det nattis för loke & nattjobb för mig.

go natt!

2 kommentarer:

Marielle sa...

Det låter skitbra ju :). Jag är nyfiken på vad shapeup säger om maten. För det är väl inte lchf?

Johanna sa...

ja jag är super nöjd hitills:-) njae, men undvika/äta mindre pasta, potatis & bröd är ju bra. men man har ju full koll på intaget med hjälp av räknaren på shape up:-)