måndag 7 december 2009

Måndagkväll.....



DataNisse :-D


ja då har ännu en måndag gått och jag sitter här på slut tampen och ska snart gå ut med hundarna innan det är läggdags.

Loke sover sen kl. 19.30 och det är så skönt att han är tillbaka i sina "vanliga" sovrutiner igen. skönt med egentiden om kvällarna:-)

Idag har loke vart på dagis och allt hade gått så bra så:-)
Medans så passade jag på att hälsa på Pernilla & lars en sväng och sedan var det dags för 1 timme på högtrycket för info från försäkringskassan.

Efter det så var det dags att hämta loke på dagis och sen hem för mat, lite pyssel, vattenfärgsmålning & massa bus.

Och sen han har sovit så har jag mest bara tagit det lugnt, kikat på tv, vikt tvätt, tvättat lite, beställt nya ridstövlar & ridbyxor (som jag hoppas kommer denna vecka) pratat med Frida och syrran.

& 2:a advent har det hunnit blivit också, veckorna far iväg & det var verkligen länge sen jag uppdaterade nu:-(

Snart är det julafton och några klappar är avklarade, vilket är skönt. men det är mkt kvar att köpa. men ska försöka ta lite eftersom, men tänker inte springa i sista sekunden i alla fall....som det lätt annars blir;-)

Helgen rusade iväg som vanligt.
Lämnade bort loke till sin farmor & göran fredag-lördag för att kunna hålla på i lokes blivande rum och det hanns med en del faktiskt:-)

& på lördag så åkte vi på kalas & firade Lea & blev bjuden på minst sagt gott fika:-D

& igår så höll robert mest på uppe i lokes rum, jag & loke åkte & hälsade på pappa m. familj i trönö och på kvällskvisten så kom lars & pernilla förbi på en kaffetår:-)

Vi har även hunnit med att bli vaccinerade alla 3 här i hemma, så nu är det gjort.
jag tänkte inte ens göra det från början. men som sagt nu är det gjort.

Jag & Robert fick attans ont i armarna:-( medans det inte märktes något alls på loke (vilket såklart var attans skönt)

& min armvärk släppte inte förens igår *isch isch*

ja annars har det inte hänt sådär fasligt mkt.
Jag har börjat hjälpt min kusin med hennes söta fjording Maggi & hoppas det ska funka bra, provred henne i torsdags och ska iväg & lunka lite i skogen på onsdag igen. känns skönt & roligt att ha tagit upp ridningen igen, nu när man haft uppehåll på ett bra tag. Hoppas på att kunna ta hem en egen pålle inom en framtid också :-D

nä nu ska jag ut & rasta vovvar.

ha det gött.




Nya Ridstövlarna som jag hoppas kommer snart:-)




Nya brallorna:-)

1 kommentar:

moa sa...

hmm köpt fika ;)