måndag 14 november 2011

här ekar det.....

ja..... verkligen tomt. kanske börjar bli dags nu då att ta upp det här med bloggen igen då.

här hemma håller vi fortfarande på med köksrustning med det börjar närma sig ett end känns det som.

i helgen bytte vi 2 till fönster här hemma (innan är 2 fönster & en balkongdörr utbytta) så 1 till fönster ska in. på en vägg där det inte funnits något fönster förut - mkt ljus:-)

så i helgen kan vi förhoppningsvis kakla inne i köket:-)

annars så har vi ju fått hem kaminen vi vill ha och har vi tur kan även den ställas på plats i helgen.

så det som är kvar är väl följande:
* tapeter
* måla väggar
* kakla
* element byte
* sätta upp en vägg med liggande vitmålade brädor
* el inne i köket
* socklar under bänkskåpen
* överskåp

+ all inredning som ska till:-)

så ja det närmar sig:-D

annars då så jobbar vi på för fullt både jag & robert.(& ibland skulle man verkligen vilja jobba mindre för att hinna mer, men jobba måste man ju för att klara av det ekonomiska)

loke trivs & har det bra på på dagis, växer & utvecklas i en oändlig fart.

& just nu är jag på gång med lchf för fullt. 5 kg + på vågen känns inte skit skoj.
så är inne på andra veckan nu & det går toppen. inget bröd, pasta å potatis alls. & det är bra för att vara mig!

körde en fuskis i helgen. men man måste ha 1 dag i veckan med lite unnasaker tycker jag, annars pallar man inte.

men sjukt vad fort hjärnan kan ställa om sig på att man inte är ika hungrig å sugen på saker. nä så nu kör vi stenhårt å hoppas det går åt rätt håll.....

idag har ja vart ledig å liks så imorgon.
så f.m idag så åkte jag in till pernilla på en morgonkaffe & sen åkte jag & köpte färg till trappen som jag har som mål att göra klart nu efter sisådär 3 år;-)
åkte sen hem å började spackla i trappen å har nu klarat av 8 steg av 15.
så får fortsätta imorgon då, blir antagligen en till omgång med spackel. dumma trapp:-(

men blir sjukt bra sen å hellre att det tar den tid det tar nu än att den ser ut som den gjort allt för länge nu:-(

imorgon så ska jag, frida å anna-karin åka å hälsa på Micke & sara, som äntligen fått sin guldklimp Oscar:-) ska bli super skoj:-) blir väl bara till å åka hem och fortsätta med trappen sen innan jag hämtar loke på dagis & på kvällen ska jag & Moa Zumba på å kika på husfruarna - härlig tisdag.


men nu ska jag ta en kvällsnix med vovvarna å sen göra kväller.
återkommer inom kort - promise;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
vad härligt att ni fixar och donar. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela