måndag 19 december 2011

målar trappen

ja ha, någon dag sen igen nu.
sitter nu & tar en kopp kaffe med älsklingen min som är hemma en dag x-tra. fast han har vart på kurs i bollnäs idag, men skönt att ha honom vid min sida 1 natt till:-)

själv har jag jobbat idag 9-15 & loke har vart på dagis & han var då överlyckligast då han inte vart där på en vecka.

kom hem & fick i oss mat å sen mös vi i soffan till bompa innan loke skulle i säng.
Nu håller jag på med trappen, målar med den "riktiga" färgen nu. får vi se hur det blir. kör vartannat steg & började igår, ser ut att bli bra i alla fall:-)

hoppas på att bli klar innan jul.
så jag får lägga på filtarna på stegen som jag beställt.

helgen som var gick fort, i fredags firade vi lea i efterskott, hade hit en yamt från folksam som gick igenom försäkringar osv. med oss. mkt bra:-)

i lördags så tog jag med mig Åsa till stallet så vi fick komma ut på en tur, men mkt innan vi ens kom iväg. ha ha* men det ordnade sig tillslut & vi kom iväg. men olyckligt nog så ramlade åsa av odent, men det det gick bra tack å lov. så jag hoppas hon följer med fler gånger.

efter ridning & tok så åkte jag hemåt & byggde pepparkakshus med loke,tog in ved, gjorde mat & hade lördagsmys. hyrde även jägarna 2 som jag & robban tittade på senare på kvällen & den var riktigt bra:-)

igår söndag så var vi bara hemma & myste. jag hade rejäl sovmorgon till kl.11 & sen bakade vi saffransbullar, var ute i snön & skottade, byggde snögubbar & byggde snölyktor:-) skönt att det kommit lite snö så här intill jul:-)

ja nu är det inte många dagar kvar.
imorgon ska jag iväg & fixa naglarna *äntligenÄ & sen iväg & fixa lite klappar & hämta ut kort på loke som jag beställde fler. & imorgon kväll kommer några av tjejerna hit på lite glöggmys:-)

nä nu ska jag fortsätta kika på film med robban & kvälssfika lite.
go kväll

1 kommentar:

Marielle sa...

Det låter som det händer nått i ditt liv hela tiden Johanna. Inte en lugn sekund.