tisdag 13 december 2011

Twilight

ja nu var det länge sen det skrevs något igen. vet inte vart tiden tar vägen.
sitter just nu & tittar på 5:an & första filmen av twilight.

ska gå & sova efter att den är slut, men dom är ju så bra. hoppas dom visar 2 & 3:an snart också, annars får jag leta fram dvd filmerna:-)

lilleman är sjuk nu också stackaren, jag jobbade inatt å fick gå tidigare då det imorse skulle vara lussefirande på dagis. men han hade spytt 1 gång lillpluppen våran.

så det blev inget med det & bara en massa vila hela dagen.
han som sett fram emot det så länge & att få vara pepparkaks gubbe. men vi körde på det hemma istället å sjöng sånger.

nu är han piggare, har inte spytt mer - ingen magsjuka, utan jag tror det var förstoppning eller något han ätit. nu mest bara förkyld & hängig.

så jag hoppas han är piggare imorgon.
men han får vara med mormor på natten istället för på dagis.
vilket känns skönt.

jag har ju också vart riktigt dålig, förra veckan med örvärk, feber, huvudvärk å allmänt hängig, men nu har jag äntligen piggat på mig:-)

& i lördags så var jag & arbetskollegorna iväg på julbord & hade lite fest på kvällningen + utgång.

började med julbordet på rosengatan i stugsund & det var verkligen toppen där:-)
sen vidare hem till mats & Åsa för festligheter & tillslut utgång & en hel galen/rolig kväll/natt.

så jag hoppas på några fler sånna kvällar framöver:-)

här hemma rör det på sig med renoveringen. går inte så fort, men rör på sig i alla fall:-) nu är ju kaminen installerad & inne. så nu brasas det på för fullt i den


& det är så mysigt, rogivande & värmande. ångrar inte en sekund att vi tog bort den öppna spisen & bytte till kaminen:-)

vi har ju tapetserat klart en vägg & i helgen ska den andra väggen tapetseras klart. sen ska vi ju upp med liggande träbrädor målade i vitt på en vägg. kommer bli grymt bra:-D

kakel har inte kommit på plats än *skäms* men det har vart alldeles för mkt nu, så det får bli veckan efter jul när robert är ledig. känns som att det är lite mkt ändå nu innan jul. ja nu är det bara 10 dagar kvar snart. shiit vad fort det går.

tyckte det var november nyss & jul kändes långt bort.

har lite klappbestyr kvar, men inget jag känner stress över & det får bli när man får in mer pengar på kontot. nästa vecka alltså. tur jag jobbar bara 2 korta pass nästa vecka så man hinner med alla förberedelser, handling osv.

vi blir här hemma i vanlig ordning på jul & det blir skönt:-)då blir det med min familj + svärfar.

på juldagen firar vi med svärmor & Göran.
men det blir nog bra det. även om det skulle vara skönt att fira & göra klart på julafton.

men nu ska jag kika klart på filmen & sen krypa ner.

natti*

Inga kommentarer: