onsdag 16 januari 2013

prova på

sitter & ska snart iväg & prova på ett nattpass under denna sjukskrivning.
känner mig för stunden helt slut & har gjort hela veckan.

idag har jag & Loke bara hängt i soffan mesta dels.
mamman har vart sopslut & slumrat på soffan mellan måltiderna & loke har vart nöjd med tv & spel.
känner mig hemsk, men vad ska jag göra:-S

men var ute i 1,5 timme på eftermiddagen & lekte i snön & jag testkörde slungan för första gången, det gick ju det med & något lättare än att skotta för hand.:-)
så nu kan jag med den också.

men nu får det räcka med snö, har kräk snöat hela dagen lång & än är det inte slut.
det pos. är ju att det inte är så kallt i alla fall.

vi har även haft ett rådjur på grannen magnus gård som vi kollat till idag & försökt fått i något att äta, stackaren.

helt utmärglat & uttorkat.
reagerade knappt när vi var fram till det & ville heller inte äta.

nu har en jägare vart hit & nu bor den i himlen, slipper lida mer
& jag är glad att jag slapp ta fram bössan.

inatt sover loke på nattis & han hade knappt tid att säga hej då.
skulle iväg & leka. inte konstigt när han fått vara hemma med trökmamman hela dagen.
men så skönt att han trivs på dagis & skönt att han hinner leka med lite kompisar innan dom går hem för dagen.

men jag längtar tills imorgon när han ska hämtas.:-)
& imorgon kommer bästa sambon hem också.

Måste även upp på sjukan imorgon igen då, få förlängt på sjukskrivningen.
sen om det blir lika som jag haft det nu eller får börja med halvtid får vi se.
Men som det vart nu pallar jag nog inte med allt för mkt.

vi får se va som sägs imorgon.

nä nu en dusch, kvällsfika & promenix med vovvarna innan jag ska iväg & jobba.

go kväll




Inga kommentarer: