måndag 14 december 2009

Luciafirande & snön den öser ner:-)


Loke & Tilda fikar


Bus bus


Pepparkaksgubbe & pill i granen



det snöar för fullt ute & det är härligt med allt det vita, vi får hoppas det kan få ligga kvar bara. vore inte helt fel med en vit jul.

Lilleman sover sedan 18.30, då han nästan bad om att få gå upp & sova. trött som bara den min lilla go-plupp. & idag har jag nästan fått "tvingat" honom att vara vaken så pass länge. annars vaknar han nog lite väl tidigt imorgon.

det var det han gjorde imorse stackaren, redan vid 05.30 då han fått blöjan på sne & blivit blöt på pyjamasen. stackare*

så upp tvätta av, byta blöjan & på med nya kläder.

välling & mys i soffan

& sen iväg för luciafirande på dagis på det också. mysig stämning, söta små pepparkaks gubbar/gummor & tomtenissar/gummor, sång, fika & en busig loke som levde om som 10 personer minst.

rev i julgranen, klättrade & for omkring & lyckades även bränna sina små fingrar i ett värmeljus som någon ställt fram & skulle hålla koll på. *hua*
nu gick det ju bra & ingen skada sked...men men.

men i det stora hela, förutom den lilla incidenten - så hade fröknarna på dagis ordnat luciafirandet så bra så:-D

efter firandet så for jag hem, gjorde mig i ordning och for för att hämta upp pernilla, åka ner på stan & sen till frida för att fira henne på födelsedagen:-)

väl där fick vi super god smörgåstårta & kaffe *yummie*

sen hem med pernilla & sen till dagis för att hämta lillpluppen som redan då var mer än trött & bara hade sovit 45 minuter.

men go & glad ändå:-)

hämtade upp broder, åkte & beställde klipptid: så imorgon f.m sker det - äntligen:-)
hem & klippte broder, gav loke mellis & sen kom kicki förbi på fika & för att hämta broder.

sen har det bara rullat på med mys i soffan & film för mig & loke, middag & sovtime. & nu ikväll har jag kikat på Ullared & Trauma.

& snart är det dags för sängen.
måste bara ut med voffar innan :-S

Helgen som har vart i alla fall har vart lugn och bra:-)
I fredags så var vi på busis i hudik med fam. eklund-karlson, sen iväg & veckohandla & på kvällen for vi till pappa & blev bjuden på attans god mat:-)

I lördags så lämnade vi loke hos mamma över dagen så vi fick hålla på i lokes rum & det tar sej må jag säga:-D fick ihop några arbetstimmar där uppe & sen var det dags att få hem bästaste loke, äta middag & mysa ner i soffan.

& igår så poade vi mest på här hemma. bakade pepparkakor, gjorde julskinka, tvättade, fixade i lokes rum & kollade upp lite resor.


Trött loke bakar peppisar med mig :-)


nä nu ska jag göra kväller snart, I be back to´morrow.

Inga kommentarer: