tisdag 15 december 2009

så himla skönt.....

Sitter & lurar lite, haft moa på besök ikväll.
kaffe, surr + att vi passade på att piffa till oss lite.
klippte Moa & gjorde slingor på henne & hon fick lägga i hårfärg i mitt hår också *lovely*

för övrigt så har dagen i sej vart lite stressig....massa snö ute imorse (vilket är härligt såklart ) men upp & ge loke frukost, sätta honom i soffan framför morgon bollibompa, ut & skotta fram bilen så gott det gick, in & klä på liten busunge, borsta gaddarna & iväg till dagis, sen hem igen, skotta mera, ut med voffar på promenad, göra sig iordning - för att sedan åka iväg & få håret klippt(är så nöjd & det är så skönt må jag säga)

sen iväg till farfar för att klippa honom, fika & prata en massa - älskade farfar.
(måste sätta mej ner med honom & få dom här härliga pratstunderna oftare.)

Sen iväg hem, hämta voffar, packa lokes väska & hämta en liten tröttis loke på dagis, för att sen åka vidare till mamma med honom - där han nu sover inatt.

efter kaffe, skinksmörgås & några 10 tal pussar & kramar från min lillprins så for jag ner på stan, köpte frimärken till alla julkort & fick iväg dem i tid, sen vidare hem till pernilla & lars på lite kaffe & surr.

för att sedan äntligen komma hem & varva ner lite.
men trots lite stress emellanåt idag så har det ändå vart en väldigt bra dag må jag säga.

& nu ska jag snart ut med voffar på kvällisen, kika till pannan & sedan lägga mig.

Har även idag bestämt vart vi ska på min 25- årsdag till sommaren & imorgon så ska här bokas:-D

nä nu så, det blev några rader & ett litet flummigt inlägg, men det är ju jag det i egen "hög" person :-p

ha det gott

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att du fixat håret! =) Det skulle jag vilja göra oxå.

Skönt för dig att du har rättså mycket egentid ändå, på kvällarna. Det är nåt jag kan sakna ibland faktiskt.

Johanna sa...

ja det är så skönt att vara nyklippt & dessutom nyfärgad. ändå drar man sej för att gå till frisören.

ja det är skönt med egentid ibland:-)
bara vara & ta det lugnt.

Marielle sa...

vart ska ni åka då rå? vist ska man ta tillvara på de stunder man får med dem äldre. man får lära sig och höra en heldel som man inte viste innan.

Johanna sa...

vi ska åka till Creta:-) så det ser vi fram emot.

ja men visst ska man det:-) det är underbart & allra helst när man får höra mkt om sin farmor man aldrig träffat som dog när pappa var i tonåren.